Thursday 3 December 2009

Salam

Salam semua,
Aku buat blog ni untuk berkongsi masakan dan apa juga makanan yg pernah aku sediakan...
buat satu blog mengenai makan dan makan senang sikit kan.Aku bukan lah rajin sangat memasak.tapi kalau kesempatan tu aku sediakan lah juga...So sebagai perkenalan hari ini,aku saje nak promote sikit tepung tempura yang sahabt klfm aku jual ni..500gm pada harga RM7.
Mula-mula aku masak memang aku kata ni sebijik macam tepung goreng pisang adabi.Alah yang wangi n ranggup tuh.Rupanya aku terlupa nak bancuh dgn air sejuk.Tapi bila kali kedua aku bancuh guna air ais baru lah strukturnya cantik dan kalau di bancuh malam dan di simpan di dalam peti ais lagi cantik....so tengok jelah hasilnya di bawah ye..



ISI IKAN SALUT TEMPURA:

fillet ikan
(ada di jual di care4 dan Tesco)
Lada sulah
Tepung tempura Bistari
Minyak untuk menggoreng


Caranya:-
Fillet ikan di sapukan dengan sedikit lada sulah.
Bancuhkan sedikit tepung tempura dengan air dari ais
(jangan terlalu cair dan terlalu pekat)

Cara memasaknya:-

Panaskan minyak sepanasnya...
(biar api besar)
Bila dah cukup panas baru celupkan isi ikan tadi dan goreng hingga garing.

Enak di cicah dengan tartar sos..tapi aku cicah dengan mayonise jer








No comments:

Post a Comment